26.2.2023 | Autotoday
Hybridikuorma-autossa on perinteisen 280 hevosvoimaisen dieselmoottorin lisäksi uuteen hybridiautoon tarkoitettuun vaihteistoon yhdistetty sähkömoottori.
Ajoneuvon akkukapasiteetti on 90kWh ja se riittää jopa 60 kilometrin sähköiseen ajoon. Lisäksi Scanian vaihteistoon yhdistetty 230 kW:n sähkömoottori tuottaa joustavaa tehoa ajoneuvolle maantieajossa.
Hybridikuorma-auton polttoaineen kulutus voi olla jopa 40 % pienempi verrattuna pelkällä dieselmoottorilla varustettuun kuorma-autoon. Auton liikkeellelähtö tapahtuu puhtaasti sähkövoimalla ja sähkövoiman yhdistäminen dieselmoottorin tehoon tekee ajamisesta jouhevaa ja taloudellista.
Scanian päivystävä mekaanikko Alex Kankaristo on varsin tyytyväinen uuteen apuautoon.
– Päivystysaikaan lähtö saattaa tulla mihin kellonaikaan tahansa. Asun itse rauhallisella asuinalueella ja jos tarvitsen yöllä lähteä keikalle, sähköllä pääsen hiipimään asuinalueen läpi lähes äänettömästi, kertoo Alex.
Alex on työskennellyt Scanialla kaksi vuotta ja koska päivystysmekaanikon tehtävä vaatii monipuolista osaamista ja rohkeutta toimia huonoissakin olosuhteissa, on hän edennyt urallaan varsin vauhdikkaasti.
– Silloin kun asiakkaalla on tien päällä ongelmia, on myös yleensä kiire. Hybridiautolla liikkuminen on jouhevaa ja lyhyemmille keikoille voi siirtyä nopeasti vaikka pelkällä sähkövoimalla, kehuu Alex.
Scania Assistance tarjoaa hätäapupalvelua kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Assistance-keskus sijaitsee Ruotsissa, mutta palvelee aina asiakasajoneuvon äidinkielellä, olipa ajoneuvo kotimaassa tai ulkomailla.
Scania Assistance -verkosto on maailmanlaajuinen ja kattaa 51 maata sekä yli 1500 korjaamoa. Suomessa Assistance päivystysauto lähtee liikkeelle lähes kaikista Scania Suomen omista toimipisteistä.
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
Uutiset
#BMW#Henkilöautot
22.9.2023 |
Uutiset
#Kylätie#Pyöräily#Liikenneturvallisuus
21.9.2023 |
Uutiset
#Autokauppa#Sähköautoilu
21.9.2023 |
Uutiset
#Liikennekuolema#Tilastot
19.9.2023 |
Uutiset
#Parkkipate#Pysäköinti
18.9.2023 |
Uutiset
#Liikenteessä#Mercedes-Benz
9.9.2023 |
Uutiset
#Kuljettajakoulutus#Raskas liikenne
31.8.2023 | Jarkko Nisula
Uutiset
#Hirvivaara#Liikenneturva
31.8.2023 |
Uutiset
#Liikenteessä#Tulipalo
27.8.2023 |
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics,