Kempower on aloittanut adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun toimitukset | Kuljettaja.fi
Artikkelit | Uutiset
#Kempower#Sähköautoilu

Kempower on aloittanut adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun toimitukset

21.10.2022 | Autotoday

Kuva: Kempower

Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen tarjoaja Kempower on aloittanut uuden adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisunsa toimitukset. Ratkaisu mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla mukautuen kunkin sähköauton jännitevaatimuksiin ja optimoiden tehoelektroniikan käytön.

Kempower aloitti adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun toimitukset lokakuussa 2022. Tästä lähtien kaikki Kempowerin tehtaalta toimitettavat julkiseen lataukseen menevät DC-latausratkaisut sisältävät adaptiivisen ominaisuuden.

Uuden ominaisuuden myötä Kempowerin DC-latausjärjestelmä voi ladata kaikkia sähköautoja ja -pakettiautoja ajoneuvon pyytämällä maksimiteholla säilyttäen samalla ainutlaatuisen dynaamisen tehonjaon. Kempowerin modulaarisen teknologian ansiosta olemassa olevat Kempower-teknologiaa käyttävät pikalatausasemat voidaan helposti päivittää uuteen adaptiiviseen ominaisuuteen.

– Tällä hetkellä lähes kaikissa markkinoilla olevissa sähköautoissa on 400 voltin akut, mutta tulevaisuudessa yhä useammat sähköautobrändit tulevat vaihtamaan 800 volttiin. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva lataus auttaa tarjoamaan pitkäjänteisen ratkaisun kaikille julkista latausta tarjoaville asiakkaillemme, sanoo Kempowerin markkinointijohtaja Jussi Vanhanen.

Kempower kehitti adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun vastauksena sähköautovalmistajien tarpeeseen tuoda markkinoille yhä enemmän sähköautoja, joissa on nykyistä korkeampi akkujännite. Adaptiivinen lataus on Kempowerin nykyisen sähköautojen dynaamisen latausratkaisun laajennus, joka optimoi latauskäyrät, kun käytössä on useita latureita samalla latausasemalla.

Lue tästä lisää: Kempowerin uudella ratkaisulla lyhennetään sähköautojen latausaikoja

 

Lähde: Autotoday | Clas von Bell