9.5.2025 | Autotoday
Volvo Trucks on tarjonnut sähkökuorma-autoja vuodesta 2019 ja siitä lähtien asiakkaat 50 maassa ympäri maailman ovat siirtyneet sähköisiin kuljetuksiin ja ajaneet lähes 170 miljoonaa kilometriä kaupallisessa liikenteessä. Nämä kuorma-autot ovat vähentäneet CO2-päästöjä ja liikenteen melua sekä samalla parantaneet kuljettajien työympäristöä.
”On palkitsevaa nähdä, että kuljetusyritykset jatkavat sähkökuorma-autojen etujen hyödyntämistä monilla eri kuljetussegmenteillä”, sanoo Roger Alm, Volvo Trucksin johtaja.
”Volvon sähkökuorma-autot ovat saatavilla nyt heti tarjoten asiakkaillemme ja kuljetusten ostajille kestävämpiä vaihtoehtoja, jotka ovat liiketoiminnallisesti järkeviä. Monet asiakkaat palaavatkin luoksemme kasvattaakseen sähkökäyttöistä kalustoaan.”
Volvon nykyinen sähkökuorma-automallisto on räätälöity vastaamaan kaupunki- ja aluejakelun sekä rakennus- ja jätehuoltoalan tarpeita. Yrityksen viisi suurinta sähkökuorma-autojen markkinaa ovat Saksa, Alankomaat, Yhdysvallat, Norja ja Ruotsi.
Osaaminen sähköistymisessä
Volvon varhainen tulo sähkökuorma-autojen segmenttiin on rakentanut ainutlaatuista osaamista sähköisissä pakokaasupäästöttömissä kuljetuksissa. Sähkökuorma-autojen edut menevät ympäristöhyötyjä pidemmälle – kuljettajat kokevat huomattavasti paremman työympäristön, jossa melu- ja tärinätasot ovat paljon alhaisemmat. Volvo on myös rakentanut osaamista energiankäytön, rahoituksen, latauksen ja sähkökuorma-autojen huoltamisen optimoinnissa.
Nämä Volvon sähköiset kuorma-automallit ovat saatavilla tänään:
Volvolla on kolmen polun strategia kohti nollapäästöjä
Volvo Trucks edistää liikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentämistä ja tavoittelee nettonollapäästöjä vuoteen 2040 mennessä. Tämä tavoite perustuu kolmen polun teknologiastrategiaan, joka sisältää akkusähkön, polttokennosähkön sekä polttomoottorit, jotka hyödyntävät uusiutuvia polttoaineita, kuten vihreää vetyä (joka on tuotettu jakamalla vesi vedyksi ja hapeksi käyttämällä uusiutuvaa sähköä), biokaasua ja HVO:ta.
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
#Kuljetusala#Raskas liikenne#Taitajat
9.5.2025 | Eerik Ahola
#Kuljettajakoulutus#Kuljetusala#Raskas liikenne
6.5.2025 | Eerik Ahola
#Kuljetusala#Raskas liikenne#Taitajat
17.4.2025 | Eerik Ahola
14.2.2025 | Erkki Heiskanen
#Raskas liikenne#Ulkomaanliikenne
31.12.2024 | Jarkko Nisula
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme.
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen.