13.4.2023 | Autotoday
Mercedes-Benzin onnistuneet sähkökuorma-autojen talvitestit Rovaniemellä päättyivät noin 3000 kilometrin paluumatkaan takaisin yhtiön ”kotipesään” Stuttgartiin.
Paluumatka eActros 300 -sähkökuorma-autolla kesti kuusi päivää ja vaati kolme lataustaukoa päivässä noin 150 kilometrin välein.
Reitti oli suunniteltu tarkasti ennakolta, ja lataustauot oli laskettu varman päälle auton normaali 220 kilometrin toimintamatka huomioiden. Paluureitti kulki Suomesta Ruotsin ja Tanskan kautta Saksaan keskimäärin 80 kilometrin tuntinopeudella.
Realistisen kuvan saamiseksi auton käyttömahdollisuuksista vetoauton perään oli kiinnitetty 25-tonninen perävaunu.
Matkalla kerättiin kokemusta maastoiltaan ja ilmasto-oloiltaan hyvin vaihtelevista reiteistä, rekuperaation toiminnasta sekä latausmahdollisuuksista.
Autoa ladattiin ilman ongelmia reitin DC-suurteholatureista, ja esimerkiksi auton hytin todettiin lämpiävän tehokkaasti kylmälläkin säällä. eActros sähkökuorma-auton sarjatuotanto käynnistyy ensi syksynä.
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics,