Tällainen on ensi vuonna tuleva uusi Peugeot E-3008 | Kuljettaja.fi
Artikkelit | Uutiset
#Peugeot#Sähköautoilu#Henkilöautot

Tällainen on ensi vuonna tuleva uusi Peugeot E-3008

30.9.2023 | Autotoday

Kuva: Peugeot

Nykyinen Peugeot 3008 on myyntimenestys, joka on ihastuttanut jo yli 1,3 miljoonaa asiakasta jopa 130 maassa viimeisen seitsemän vuoden aikana.

Peugeot on sitoutunut tarjoamaan täyden täyssähköisen malliston jo vuonna 2025, ja vuodesta 2030 eteenpäin Peugeotin myynti Euroopassa koostuu vain täyssähköisistä malleista. Peugeot on hyppäämässä uuteen aikakauteen uuden E-3008:n julkistuksen myötä.

Uusi Peugeot E-3008 on ensimmäinen tuotantomalli, joka käyttää uutta STLA Medium -perusrakennetta. Tämä innovatiivinen rakenne on suunniteltu tarjoamaan luokkansa parhaan suorituskyvyn kaikissa asiakkaille tärkeimmissä kriteereissä: toimintamatka (jopa 700 km), pikalataus (30 min), ajonautinto, suorituskyky, energiatehokkuus ja liitettävyyspalvelut (reittisuunnittelu, älylataus, virran ulosotto V2L ja OTA-päivitykset).

Uusi Peugeot E-3008 valmistetaan Sochaux’n tehtailla Ranskassa ja mallin lanseeraus on Suomessa ensimmäisellä vuosipuoliskolla 2024.

Mallisto koostuu kahdesta varustetasosta: Allure ja GT, joiden päälle tulee tarjolle lisävarustepaketteja – näin valinta on tehty mahdollisimman helpoksi. Tarjolla on kolme täyssähköistä voimalinjaa: 210 hv, 230 hv Long Range ja 320 hv Dual Motor (neliveto). Tarjolle tulee myös hybridivoimalinjoja täyssähkön oheen.

Aerodynaaminen fastback-tyylinen SUV

Uusi E-3008 on tunnistettavissa heti sen fastback-tyylisestä SUV-muotokielestä. Katumaasturin muodot ovat samalla terävät mutta myös erittäin aerodynaamiset (Cx 0.28).

Uuden E-3008:n mitat: pituus 4,54 metriä, leveys 1,89 m ja korkeus 1,64 m.

Uuden E-3008:n keulailme on Peugeotille uusi. Vaikka ikoninen kolmikyntinen valotunnus on edelleen läsnä, ajovalojen ja maskin muotoilu on radikaalisti uusi. Uuden E-3008:n muotoilu edustaa mallin sähköisiä geenejä.

Kuva: Peugeot

Uusi keulailme on suunniteltu uuden Peugeot-logon ympärille, siihen on integroitu uusi valotunnus ja kehyksetön maski.

Erittäin kompaktit ajovalot sijaitsevat maskin yläpuolella kietoutuen koko keulan alueelle. Tämä erottuva muotoiluelementti antaa uudelle E-3008:lle erittäin terävän ilmeen, joka on samalla moderni ja persoonallinen.

Ajovalot on toteutettu led-tekniikalla kaikissa malliversioissa. E-3008 GT:ssä tulee vakiona Peugeotin uudet Pixel LED -tekniikalla varustetut ajovalot. Ne sopeuttavat automaattisesti valokeilaa liikennetilanteiden mukaan, jotta valokeila olisi aina optimaalinen.

Konsepti, joka luo fastbackin uusiksi

Peugeot on modernisoinut fastbackin perinteisen laskevan kattolinjan ”kelluvan” takaspoilerin avulla. Tämä innovatiivinen ominaisuus korostaa uuden E-3008:n korin linjoja ja parantaa samalla aerodynamiikkaa.

E:3008:n takaosa on muotoilultaan erottuva, ja sitä korostaa ikoninen kolmikyntinen valotunnus, joka on GT-malleissa toteutettu 3D-efektillä. Laskevasta kattolinjasta huolimatta auton takaistuimella on runsaasti tilaa ja tavaratila on kookas (520 l), ja se vastaa tilavuudeltaan edellissukupolvea.

Uusi Peugeot Panoramic i-Cockpit on tehty äärimmäistä ajonautintoa varten

Peugeotin suunnittelutiimi päätti yhdistää kaksi kolmesta i-Cockpitin ydinelementistä: tuulilasinäytön ja ison keskinäytön, joka yltää kojetaulun vasemmasta reunasta aina auton keskikonsoliin saakka.

Kuva: Peugeot

Näyttö on kiinnitetty sen takana sijaitsevaan jalkaan, jota ei näe matkustamosta käsin ollenkaan.

21-tuumainen panoraamanäyttö on sijoitettu optimaalisinta ergonomiaa ajatellen ja on kaarevana hieman kallistettu kohti kuljettajaa ollen silti myös etumatkustajan helposti saavutettavissa. Tämä kookas ja laadukas diginäyttö yhdistää Peugeot i-Cockpitin kaksi ydintoimintoa:

  • Panoraamanäytön vasemmassa reunassa ja ohjauspyörän yläpuolella näytetään kaikki oleellisin tieto ajamiseen liittyen: nopeusmittari, energiamittari, ajoavustimet, energianvirtaus jne.
  • Näytön oikeassa reunassa ja keskikonsolin yläpuolella sijaitseva kosketusnäyttöosio on käytettävissä niin kuljettajalle kuin etumatkustajalle. Siitä voidaan ohjata mm. ilmastointia, navigointia, mediaa sekä liitettävyyspalveluita.

E-3008:n Allure-varustetasossa uusi Peugeot i-Cockpit koostuu kahdesta 10-tuumaisesta diginäytöstä, jotka ovat integroitu yhtenäiseen leveään paneelin. Näytöt kelluvat kuljettajan näkökentässä samoin kuin iso 21-tuumainen näyttöpaneeli. GT:ssä 21-tuumainen näyttö tulee vakiona.

Uudistettu arkkitehtuuri ja ergonomia

Peugeot i-Cockpitissa hyödynnetään uudenlaista rakennetta, jossa kaareva 21-tuumainen näyttö sijaitsee korkealla kojelaudan yläpuolella ja on kiinnitetty niin, että näyttö kelluu kuljettajan edessä. Tämä rakenne parantaa kosketusnäytön saavutettavuutta ja näytöllä olevan tiedon näkyvyyttä.

Kuva: Peugeot

Keskikonsolissa sijaitsee i-Toggles-näyttö, jonka kosketuspainikkeet ovat muokattavissa jopa kymmenen eri toiminnon pika- tai vuodenaikojen mukaan vaihtuviksi kausipainikkeiksi. Näitä voivat olla mm. suosikkiradiokanava, ilmastointi, ratin lämmitys tai näytön peilaus.

Keskikonsoli on ilmava ja minimalistinen. Tämän on tarkoitus lisätä ohjaamon säilytystilaa ja mahdollistaa puhelimen langattoman latauksen. Lisätila keskikonsolissa on syntynyt siitä, että vaihteenvalitsin on siirretty ylös kojelautaan. Vaihteenvalitsin sijaitsee ohjauspyörän oikealla puolella, aivan käynnistyspainikkeen vieressä. Toteutus on ergonominen: auton käynnistys ja sammutus sekä ajosuunnan valitseminen onnistuu yhdellä kätevällä eleellä.

Uusi kompakti ohjauspyörä sekä kosketuspainikkeet

Kompakti ohjauspyörä on aina ollut yksi Peugeot i-Cockpitin peruselementeistä. Ohjauspyörä on edelleen kompakti, mutta sen muotoilu on entistäkin modernimpi. Ohjauspyörän keskiö on aiempaa pienempi ja ”eristetty” ohjauspyörän kehästä antaen kelluvan vaikutelman.

Ohjauspyörässä sijaitsevat painikkeet ovat nyt ”klikkauksen” sisältäviä kosketuspainikkeita: ne tunnistavat kuljettajan sormet mutta aktivoituvat vasta, kun niitä painetaan – tällä vältetään virhepainallukset ja lisätään turvallisuutta.

Uusi Peugeot Panoramic i-Cockpit tuo mukanaan kaksi uutta ja eleganttia viiksikytkintä sekä kaksi energian talteenoton säätökytkintä kompaktin ohjauspyörän taakse molemmin puolin.

Sähköiset sivuttaistuet

Uusissa etuistuimissa käytetään Allure-varustetasossa kangas-nahkaistuimia ja GT-tasossa Alcantara-nahkaistuimia.

Uuden E-3008:n etuistuimet ovat AGR-sertifioidut. GT-versiossa etuistuimet ovat varustettu viilennys- ja hierontatoiminnolla, tämän lisäksi myös takaistuimet ovat lämmitetyt.

Ensi kertaa Peugeotin mallistossa etuistuimet on varustettu mukautuvilla sivuttaistuilla, jotka säätyvät sähköisesti mukautuakseen täydellisesti matkustajan kehonrakenteeseen.

Kuva: Peugeot

Äänieristystä voidaan parantaa lisävarusteisilla laminoiduilla etuikkunoilla. Lisäksi saatavilla on erittäin korkealuokkainen Focal Premium Hi-Fi -järjestelmä, joka on varustettu 10:llä kaiuttimella ja 690 watin vahvistimella.

Kuuntelukokemusta vahvistetaan innovatiivisella äänitilalla, jossa E-3008:n ensimmäinen istuinrivi muuntuu aidoksi livemusiikin lavaksi.

Kookas tavaratila

E-3008:n matkustamo pitää sisällään 17 erilaista säilytyslokeroa, ja niiden kokonaisvetoisuus on noin 34 litraa.

Tavaratilaa auton takaosassa hattuhyllyn alla on peräti 520 litraa, joten tavaratila on yhtä kookas kuin edeltäjässään. STLA Medium -perusrakenne tarjoaa saman tavaratilan, on kyseessä mikä voimalinjavaihtoehto tahansa.

Uusi STLA Medium -perusrakenne tuo mukanaan uudet etu- ja taka-akselit, jotka mahdollistavat erinomaisen ajettavuuden. Rakenteen arkkitehtuuri tuo itsessään parannuksia hyödyntämällä mahdollisimman paljon kevyitä ja jäykkiä rakenteita. Akusto sijaitsee uudessa rakenteessa yhdessä tasossa niin alhaalla kuin mahdollista akseleiden välissä – tämä mahdollistaa erittäin alhaisen painopisteen.

Neljä ajotilaa kuhunkin ajotilanteeseen

Kuljettaja voi valita neljän eri ajotilan välillä keskikonsolissa sijaitsevan valitsimen avulla:

  • Normal-tila: Tämä on oletusajotila. Tehoa ja vääntöä on rajoitettu hieman, kun kaasupoljinta painetaan 0-70 %:n välillä. Yli 70 %:n kaikki teho ja vääntö on saatavilla.
  • Eco-tila: Tarjoaa pehmeämmän kaasunvasteen ja alhaisemman kulutuksen optimoimalla kaasupolkimen liikkeitä. Sähkömoottorin tehoa ja vääntöä on rajoitettu, kuten myös lämmityksen ja ilmastoinnin tehoa.
  • Sport-tila: Tarjoaa kaikista urheilullisimman ajokokemuksen, jolloin niin ohjauksen, kaasupolkimen kuin (vaihteiston) vastetta on terästetty.
  • 4WD-tila (vain nelivedossa): Tämä ajotila jakaa voimaa kaikille neljälle pyörälle.

Parannetut puoliautonomiset ajoavustintoiminnot

Vakiona tuleva peruutuskamera tarjoaa kaksi eri kuvakulmaa: takanäkymän ja lintuperspektiivinäkymän. Peruutuskamera on varustettu myös pesusuuttimella, jotta kuva on kirkas kaikissa ajotilanteissa Suomen vaativissa olosuhteissa.

Lisävarusteena E-3008:iin on saatavilla VisioPark 360° -järjestelmä, joka tarjoaa 360-asteisen näkymän auton ympäristöstä. Tämä on toteutettu neljällä kameralla ja peräti 12 eri sensorilla ympäri auton.

Kuva: Peugeot

Peugeot vie puoliautonomisen ajamisen vielä askeleen edemmäs E-3008:iin saatavilla olevalla Drive Assist Plus -järjestelmällä. Se avustaa kuljettajaa hyödyntämällä auton sensoreita (kamerat, tutka jne.) ja navigointijärjestelmän dataa.

Näiden avustinjärjestelmien tarkoitus on helpottaa kuljettajan taakkaa monikaistaisilla tieosuuksilla, kuten moottoriteillä:

  • Aktiivinen vakionopeudensäädin Stop & Go -toiminnolla ja ajolinja-avustimella.
  • Puoliautomaattinen kaistanvaihto: Vaihtaa kaistaa kuljettajan puolesta, kun tähän on tarvetta. Tämä tapahtuu laittamalla suuntavilkun päälle ja painamalla ”ok”-näppäintä ohjauspyörästä. Auto ohjautuu järjestelmän avulla toiselle kaistalle.
  • Ennakoiva nopeuden suositus: Havaitsee nopeusrajoitusten muutokset lukemalla liikennemerkit ja hyödyntämällä navigointijärjestelmän karttadataa. Järjestelmä suosittelee kuljettajaa muuttamaan mukautuvaan vakionopeudensäätimeen asetettua nopeutta. Vesisateella järjestelmä suosittelee alentamaan nopeutta moottoritiellä.

Puoliautonominen järjestelmä vaatii aina kuljettajan aktivoimaan toiminnon. Sensorit varmistavat, että kuljettajalla on kädet aina kiinni ohjauspyörässä.

Täysi kattaus aktiivisia turvajärjestelmiä

  • Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä törmäysvaroittimella: tunnistaa jalankulkijat ja pyöräilijät niin päivisin kuin öisin, toiminta-alue 7-140 km/h versiosta riippuen.
  • Aktiivinen kaistaltapoistumisvaroitin ja ajolinja-avustin
  • Kuljettajan vireystilan valvonta toimii analysoimalla ratin mikroliikkeitä.
  • Laajennettu liikennemerkkien tunnistus ja näyttäminen digimittaristossa: stop-merkit, yksisuuntaisten katujen merkit, ohituskieltoalueet ja tietenkin tavanomaiset nopeusrajoitusliikennemerkit.
  • Pitkän kantaman katvehälytin (75 metriä).
  • Alamäkihidastin vähentää riskiä ajoneuvon hallinnan menettämiselle ajettaessa jyrkkää alamäkeä alle 30 km/h nopeuksissa. Tämä toimii niin ajettaessa eteenpäin kuin taaksepäin ja järjestelmä säätää nopeutta automaattisesti.

Seuraavan sukupolven täyssähköistä suorituskykyä ja liitettävyyttä

Uusi STLA Medium sähköautorakenne lanseerataan ensimmäisenä E-3008-mallissa. Se tarjoaa kaikki ne ominaisuudet, joita nykyajan sähköautoasiakkaat autoiltaan odottavat niin suorituskyvystä, energiatehokkuudesta kuin pikalatausominaisuuksista.

Peugeot E-3008 on ensimmäinen malli, joka käyttää STLA Medium -perusrakennetta. Se on suunniteltu koko konsernin tulevia täyssähkömalleja varten, ja onkin uusi mittapuu markkinoilla.

STLA Medium on suunniteltu sähköautoja varten alusta alkaen, ja tarjoaa ennätyksellisen paljon energiakapasiteettia (98 kWh) yhdistettynä kompaktiin akseliväliin (E-3008 / 2,73 m). Auto on 4,54 metriä pitkä.

Laaja valikoima suorituskykyisiä sähkövoimalinjoja

Uusi E-3008 hyötyy kolmesta täyssähköisestä voimalinjasta, jotka on suunniteltu alusta alkaen täyssähkömalliksi:

  • Etuveto, 525 km toimintamatka (WLTP), 210 hv / 157 kW, myynti alkaa alkuvuodesta 2024
  • Dual Motor, jonka toimintamatka 525 km (WLTP), neliveto, 320 hv / 240 kW, saatavilla 2025
  • Long Range, jossa jopa 700 km toimintamatkaa (WLTP), etuveto, 230 hv / 170 kW, saatavilla 2025

Sähkömoottori ja alennusvaihteisto

Uuden sukupolven kestomagneettiset synkronimoottorit tarjoavat aiempaa enemmän tehoa ja erinomaisen energiatehokkuuden. Etuvetoiset versiot tarjoavat 157 kW (343 Nm) tai 170 kW (343 Nm). Nelivetoinen Dual Motor -malli tarjoaa 240 kW kokonaistehoa, joka jakaantuu 157 kW (343 Nm) edessä ja 83 kW (166 Nm) takana.

Sähkömoottorit on tuotettu Stellantis-Nidec-yhteisyrityksen kautta, ja ne valmistetaan Trémeryssä Ranskassa. Alennusvaihteiston on suunnitellut Stellantis, ja se valmistetaan Valenciennes’in tehtailla Ranskassa.

Akusto

400 voltin litiumioniakuston kemiallinen koostumus on NMC (nikkeli, mangaani ja koboltti), ja se sijaitsee lattian alla akseleiden välissä.

Tässä ovat korkeajänniteakustojen käyttökapasiteetit (odottaa WLTP-tyyppihyväksyntää):

  • Etuveto: 73 kWh ja 525 km toimintamatkaa
  • Dual Motor -neliveto: 73 kWh ja 525 km toimintamatkaa
  • Long Range -etuveto: 98 kWh ja 700 km toimintamatkaa

Akuston lämmönhallinta tapahtuu nestekierrolla, ja tämä mahdollistaa erinomaiset pikalatausnopeudet, optimoidun toimintamatkan ja pidemmän akkukeston.

Lämpöpumppu parantaa auton hyötysuhdetta ja lisää toimintamatkaa kylmissä olosuhteissa.

Akkutakuu kattaa 8 vuotta tai 160 000 km 70 % tasoon asti.

Pikalataus

Latausportti sijaitsee vasemmalla takana ja pitää sisällään CCS-portin.

AC-vaihtovirtalaukseen on saatavilla kaksi eri sisäistä laturia. Vakiona E-3008:ssa on 11 kW:n 3-vaiheinen laturi.

DC-pikalatauksen (Mode 4) maksimiteho E-3008:ssa on 160 kW, mikä mahdollistaa 73 kWh akun lataamisen 20-80 %:iin 30 minuutissa ja jopa alle 30 minuutissa 98 kWh Long Range -mallissa.

Laajennetut lataustoiminnot

V1G tai älylataustoiminto

Tämä toiminto tukee energiantarjoajien palveluita ja säätää lataamisen ajankohtaa ja tehoa edullisimpien sähkönhintojen ajalle.

V2L-toiminto (Vehicle to Load)

Tämä erittäin käytännöllinen toiminto mahdollistaa virranannon ulkoisille sähköisille laitteille käyttäen akuston virtaa. Esimerkiksi sähköisen polkupyörän lataaminen on mahdollista auton virralla. Järjestelmä antaa virtaa 3 kW:n teholla (16 A).

3-vaiheinen energian talteenotto

Tämän toiminnon avulla on erittäin helppo säätää energian talteenoton voimakkuutta, kuten myös auton hidastumista.

Käyttämällä ohjauspyörän takapuolella olevia valitsimia voi energian talteenottoa säätää kolmiportaisesti. Vasen valitsin lisää regenerointia ja oikeanpuoleinen vähentää sitä:

  • Matala (-0.6m/s²), polttomoottoria vastaava hidastuminen
  • Keski (-1.2m/s²), suurempi hidastuvuus, kun kaasupoljin vapautetaan
  • Suuri (-1.8m/s²), suurin mahdollinen hidastuvuus, kun kaasupoljin vapautetaan

Kaksi suurinta hidastuvuustasoa sytyttävät automaattisesti myös jarruvalot.

Hybridi- ja lataushybridivoimalinjat

Jotta 3008:n mallisto olisi täydellinen, uusi 3008 on saatavilla kaikilla sähköistetyillä (Hybrid ja Plug-In Hybrid) voimalinjoilla. Näistä lisätiedot julkaistaan myöhemmin.

Uusimman sukupolven Peugeot-tietoviihdejärjestelmät

Allure-varustetasossa vakiona tulee Peugeot i-Connect -järjestelmä, joka tarjoaa täydet liitettävyyspalvelut (langaton Apple CarPlay / Android Auto).

Teknologiatarjonta täydentyy Peugeot i-Connect Advanced -järjestelmällä, joka on vakiona GT-varustetasossa. Se on varustettu suorituskykyisellä TomTom-navigointijärjestelmällä, johon on integroitu ”trip planner” -toiminto.

Kyseinen ohjelma suunnittelee optimoidut reitit parhaan mahdollisen toimintamatkan ja sopivimpien latauspaikkojen saavuttamiseksi.

Laskeakseen sopivimman reitin järjestelmä hyödyntää laajasti dataa: kuljettavaa matkaa, akun varaustilaa lähdettäessä ja kohteessa, ajonopeutta, energiankulutusta, liikennettä, tietyyppiä ja kaltevuutta ja tietenkin kohteessa saatavilla olevia latausmahdollisuuksia.

Tukeakseen käyttäjien mahdollisia kysymyksiä, järjestelmä pitää sisällään dokumentaation ja tutoriaalit (QR-koodilla). Järjestelmä tukee langattomia OTA-päivityksiä.

Täysi liitettävyys

Kaikissa E-3008-malleissa on kaksi usb-c-pistoketta, jotka sijaitsevat keskikonsolissa. Toinen on datasiirtoa varten, toinen lataamiseen.

Peugeot i-Connect Advanced -järjestelmällä varustetuissa E-3008-malleissa on toiset kaksi usb-c-pistoketta lataamiseen, ja ne sijaitsevat keskikonsolin takaosassa takapenkkiläisten saavutettavissa. Kaikissa E-3008-malleissa on myös 3 kpl 12 voltin pistokkeita.

Langaton latausalusta (15 W) sijaitsee keskikonsolissa i-Toggles-näppäimien alapuolella.

Uudet liitettäyyspalvelut

Suomenkielinen MyPeugeot-puhelinsovellus mahdollistaa asiakkaiden olla yhteydessä E-3008-autoon etänä:

  • Auton sijainnin tarkistaminen sekä mahdollisista tulevista huolloista muistuttaminen.
  • Ovien lukitseminen ja avaaminen sekä valojen ja äänimerkin käyttö etänä.
  • Etälämmityksen/viilennyksen käynnistäminen tai ajastaminen. Sen lisäksi, että tämä toiminto lisää mukavuutta, se auttaa toimintamatkan optimoinnissa tuomalla akuston lämpimäksi silloin, kun auto on latauksessa.
  • Tarkista, ajasta, aloita tai keskeytä auton lataus. Tämä toiminto säästää huomattavasti aikaa, mutta sen avulla voi myös säästää rahaa, esimerkiksi markkinasähköä hyödynnettäessä.
  • App Storessa on saatavilla lukuisia erilaisia sovelluksia (musiikki, matkustus, uutiset, viihde, sää) suoraan E-3008:n tietoviihdejärjestelmään.

Ympäristöystävällinen lähestyminen

Kestävät materiaalit

  • Uudessa Peugeot 3008:ssa käytetään jopa 500 kg vihreitä/ekologisia materiaaleja (metalleja + polymeerejä)
  • Vihreä teräs ja alumiini kattavat jopa 60 % kaikista auton vihreistä materiaaleista
  • Enemmän kuin 30 polymeeriosaa on tuotettu vihreistä materiaaleista
  • Kierrätettyä muovia on käytetty puskureissa, spoilereissa, säilytyslokeroissa ja matoissa.

Kestävää suunnittelua on hyödynnetty mm. niin, että koristeosia ympäri autoa on vähennetty ja uudessa 3008:ssa ei ole lainkaan kromiosia.

Yksinkertainen ja helposti omaksuttava mallisto

Osana kestävää toimintatapaa, Peugeot suunnittelee ja valmistaa uuden E-3008:n Ranskassa. Akustot on suunniteltu Stellantiksen Mulhousen tehtailla, ja ne kootaan Sochaux’ssa, jossa myös E-3008 valmistetaan.

E-3008 on saatavilla kahdella eri varustetasolla, jotka ovat Allure ja GT.

E-3008 Allure -versiot ovat yksivärisiä ja niissä on puolinahkasisustus. Tärkeimmät vakiovarusteet ovat avaimeton käynnistys, teräväpiirtoinen peruutuskamera, takaparkkitutkat, led-valot, 19-tuumaiset alumiinivanteet, Peugeot i-Cockpit, jossa kaksi 10-tuumaista diginäyttöä ja Peugeot i-Connect -tietoviihdejärjestelmä.

E-3008 GT on saatavilla kaksivärisenä mustalla katolla ja Alcantara-sisustuksella. Tärkeimmät vakiovarusteet ovat Allure-tason lisäksi ovat 20-tuumaiset alumiinivanteet, Pixel LED -ajovalot, etututkat, sähkötoiminen takaluukku, lämmitettävät etuistuimet ja ohjauspyörä, älypuhelimen langaton lataus, muokattava tunnelmavalaistus, Peugeot Panoramic i-Cockpit kaarevalla 21-tuumaisella näytöllä, muokattavat i-Toggles-painikkeet ja Peugeot i-Connect Advanced -tietoviihdejärjestelmä.

Lähde: Autotoday | Clas von Bell

Sinua voisi kiinnostaa myös nämä jutut