Taksitilauspalvelu 02 Taksin asiakkaat ovat tyytyväisiä taksinkäyttäjiä | Kuljettaja.fi
Artikkelit | Uutiset
#Taksi#Liikenteessä

Taksitilauspalvelu 02 Taksin asiakkaat ovat tyytyväisiä taksinkäyttäjiä

3.3.2023 | Autotoday

Kuva: Dreamstime

02 Taksin saamien asiakasarvioiden mukaan tärkein tekijä onnistuneelle kyydille on taksinkuljettaja. Kuljettajien osaamisen ja palveluasenteen lisäksi arvostetaan sujuvaa tilausprosessia ja täsmällisyyttä.

Taksintilaus- ja vertailupalvelu 02 Taksi kerää asiakasarvioita kaikista sovellustilauksista. Helsinkiläiset taksinkäyttäjät antavat 02 Taksin sovellustilauksille arvosanaksi 4,7/5.

Eniten kehuja arvioissa saavat kuljettajat, sujuva tilausprosessi ja saapumisajan täsmällisyys. Samat asiat korostuvat arvioissa myös valtakunnallisesti.

– Asiakasarviot ovat meille tärkeitä, sillä niiden avulla asiakkaat voivat vertailla taksiyhtiöitä hinnan ja saapumisajan lisäksi palvelun laadun mukaan. Arvioiden perusteella palkitsemme taksinkuljettajia ja kehitämme palveluamme, kertoo 02 Taksin kumppanuuspäällikkö Jaana Rantamäki.

Täsmällisyys näkyy 02 Taksin tilauksissa, sillä Helsingissä tehtyjen tilausten saapumisajat ovat pitäneet minuutin tarkkuudella paikkansa. Tilauksessa ollut saapumisaika on alkuvuonna ollut keskimäärin 5,6 minuuttia, kun taas toteutunut saapumisaika on ollut keskimäärin 6,3 minuuttia.

02 Taksi -sovelluksen käyttäjät ovat sovellukseen erittäin tyytyväisiä. Tammikuussa asiakkaiden antamista tähtiarvioista 89 % oli positiivisia ja 0,6 % negatiivisia.

"Kun käyttää luotettavaa sovellusta tai puhelinpalvelua, saa hinnan tietoonsa etukäteen, eikä ikäviä yllätyksiä tule..."

– Taksikäyttäjien huonot kokemukset ovat nousseet mediassa korostetusti esiin. Saamamme asiakasarviot kertovat kuitenkin toista tarinaa. Taksinkäyttäjien suurimmat ongelmat tulevat vastaan taksitolpilla, joissa ei välttämättä tule riittävän tarkasti katsoneeksi, mihin taksiin istuu. Tällöin esimerkiksi kyydin hinta voi tulla yllätyksenä. Kun käyttää luotettavaa sovellusta tai puhelinpalvelua, saa hinnan tietoonsa etukäteen, eikä ikäviä yllätyksiä tule, kertoo 02 Taksin operatiivinen johtaja Petteri Niemi.

Jos asiakas on antanut sovellustilauksen jälkeen kyydille vain yhden tai kaksi tähteä, kohdistuu hänen kritiikkinsä yleensä väärään saapumisaikaan tai kuljettajan toimintaan.

– Taksinkuljettaja on aina avainasemassa asiakaskokemuksen luomisessa. Meillä 02 Taksissa on asiakaspalvelu, jossa vastataan jokaisena vuorokauden aikana ja autetaan, mikäli asiakkaalla on jokin ongelmatilanne. Keskustelemme palautteista palvelussamme olevien taksiyhtiöiden kanssa säännöllisesti ja selvitämme nopeasti, mikäli jokin on mennyt asiakkaan näkökulmasta pieleen, toteaa Rantamäki.

Lähde: Autotoday | Clas von Bell

 

 

Luitko jo nämä uutiset?