20.3.2024 | Autotoday
Volvo on jälleen valittu Suomen vastuullisimmaksi automerkiksi Sustainable Brand Index 2024 -kuluttajatutkimuksessa. Volvo valittiin Suomen vastuullisimmaksi automerkiksi myös vuonna 2022 ja 2023. Tämä kuvastaa Volvon asemaa kestävän kehityksen edelläkävijänä autoalalla Suomessa. Kokonaistilanteessa Volvo oli sijalla 92.
Koko tutkimuksessa oli mukana kaikkiaan 243 merkkiä eri aloilta. Kokonaistilanteessa vastuullisimmaksi merkiksi tuli Elovena. Seuraavina Valio, S-market ja Prisma.
Automerkeistä kakkoseksi tuli Toyota ja kolmanneksi Mercedes-Benz.
Suomessa oli mukana kaikkiaan 12 automerkkiä.
Sustainable Brand Index on Euroopan laajin brändien kestävän kehityksen käsityksiä mittaava riippumaton kuluttajatutkimus, joka suoritetaan kahdeksassa maassa ympäri Eurooppaa.
Tutkimus kokoaa yhteen 80 000 kuluttajan näkemykset yli 1 600 brändistä eri toimialoilta. Vuosittain SB Insight julkaisee kunkin maan virallisen Sustainable Brand Index -raportin, johon sisältyvät tuoreimmat trendit brändien ja kestävän kehityksen saralla.
Brändit valitaan vuosittain useilta eri toimialoilta riippumattomien parametrien perusteella. Näihin parametreihin kuuluvat markkinaosuus kyseisillä markkinoilla, liikevaihto ja yleinen bränditietoisuus.
Näiden kriteerien tarkoituksena on luoda valikoima brändejä, joita kuluttajat kohtaavat päivittäisessä elämässään. Suomessa autoalan brändejä mukana oli yhteenä 12. Brändit eivät voi itse päättää osallistumisestaan tai pois jäämisestään tutkimuksesta. Sustainable Brand Indexin vuosittaiset tulokset ovat julkisesti saatavilla.
Suomen vastuullisimmat automerkit 2024
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme.
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen.