Yhtenä kevätpäivänä ajelin jossain päin Keski-Ranskaa kauniissa auringonpaisteessa. Liikenne oli olematonta, luonto vihreimmillään ja ilma niin mahtava, että yhtä äkkiä tuli mieleen etten onneksi ollut mennyt nuorena oikeisiin töihin vaan ryhtynyt autonkuljettajaksi.
"jalkaa poltti ja kuljettajan istuin savusi."
Tämä ajatuksen kulku katkesi karulla tavalla. Oikeassa takareidessä alkoi nimittäin tuntua kovaa kipua, oikeastaan aivan polttavaa kipua. Vilkaisin alas ja näin savukiehkuroiden nousevan oikean reiden alta.
Olin seisaallani puolessa sekunnissa ja kiemurtelin puoliseisovassa asennossa auton jotenkin moottoritien pientareelle pysäyksiin. Sammutin moottorin ja hyppäsin yhdellä loikalla ovesta pihalle, kun jalkaa poltti ja kuljettajan istuin savusi.
Vedin penkkiä eteenpäin ja kiskoin istuimenlämmittimen johdot sen takaa liittimestä erilleen. Sitten kirmasin auton taakse pientareelle.
Tuli vasta myöhemmin mieleen, että toivottavasti paikalla ei ollut kovin montaa silminnäkijää. Olisi siinä fransmannilla ollut ihmettelemistä, kun meikäpoika kiemurteli pientareella housut kintuissa ja yritti nähdä ahteripuolelta, kuinka pahasti reisi oli palanut. Ei se sitten kuitenkaan ollut ihan rakoille mennyt.
Vähän ajan päästä oli pöksyt taas jalassa ja sarvi otsassa laskenut sen verran, että mahduin kiipeämään takaisin työtiloihin. Penkkiin oli palanut sormenpään kokoinen reikä, mutta farkkuihin oli onneksi kärähtänyt vain ruskea läntti.
Kaikki oli taas osapuilleen kunnossa, joten perse penkkiin, auto käymään ja takaisin tien päälle. Tämä ennalta suunnittelematon pysähdys johtui siitä, että tuon mallin Daffissa oli niin sanottu automaattinen penkinlämmitin, jossa ei ollut minkään valtakunnan käyttökytkintä. Se siis lämpeni silloin, kun sitä huvitti. Siihen mennessä ei ollut huvittanut edes talvisaikaankaan kertaakaan, mutta nyt se pisti kaiken peliin kerralla.
Viikonlopullekin riitti tästä tapauksesta johtuen vielä virikkeellistä hommaa. Sain harjoitella ristipistoja, kun ompelin sen reiän penkistä umpeen...
Blogi
#Raskas liikenne#Ulkomaanliikenne
31.12.2024 | Jarkko Nisula
Uutiset
#Tulli#Ulkomaanliikenne
8.5.2024 | Jarkko Nisula
Blogi
#Antwerpen#Ulkomaanliikenne
5.6.2024 | Jarkko Nisula
Uutiset
#Ehjänä perille#Elintarvikekuljetus
7.8.2024 | Jarkko Nisula
Blogi
#Italia#punaviini#Ulkomaanliikenne
25.4.2024 | Jarkko Nisula
Blogi
#Polttoaine#Tulli#Ulkomaanliikenne
7.9.2023 | Jarkko Nisula
Blogi
#Kuorman käsittely#Perehdytys#Ulkomaanliikenne
10.8.2023 | Jarkko Nisula
Blogi
#Raskas liikenne#Ulkomaanliikenne
27.7.2023 | Jarkko Nisula
Blogi
#Ulkomaanliikenne
9.12.2022 | Jarkko Nisula
Blogi
#Ulkomaanliikenne
8.7.2022 | Jarkko Nisula
Blogi
#Raskas liikenne#Ulkomaanliikenne
12.8.2022 | Jarkko Nisula
Blogi
#Ulkomaanliikenne
19.8.2022 | Jarkko Nisula
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme.
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen.