18.10.2024 | Autotoday
Renault Trucks esittelee uudistuneet vuosimallin 2025 raskaat kuorma-autot. Uudet Renault Trucks T, T High, C ja K -mallit on suunniteltu optimoimaan energiatehokkuutta, turvallisuutta ja ajomukavuutta. Polttoaineen kulutus pienenee jopa 3 % edelliseen sukupolveen verrattuna, mikä lisää kannattavuutta ja pienentää ympäristövaikutuksia.
Renault Trucks esitteli kaksi vuotta sitten Turbo Compound -moottoritekniikan, joka säästää jopa 10 prosenttia polttoainetta. Renault Trucks jatkaa ajoneuvojen energiatehokkuuden kehittämistä ja vuoden 2025 raskaat mallit lisäävät polttoainesäästöä jopa kolme prosenttia, todetaan Renaultin tiedotteessa.
Renault Trucks on optimoinut voimansiirron komponentteja, kuten moottorin, vaihteiston ja akselit. Uusissa TCK 2025 malleissa on myös A+-luokan renkaat vakiona.
TCK 2025 -sarjan T-, T High- ja T E-Tech -malleissa perinteiset taustapeilit on korvattu kameroilla, mikä parantaa aerodynamiikkaa ja vähentää polttoaineenkulutusta entisestään. Taittuviin varsiin sijoitetut kamerat on kytketty kahteen ohjaamon sisällä olevaan näyttöön, jotka esittävät ajoneuvon ympäristön ja sisältävät infrapunatilan helpottamaan näkyvyyttä pimeällä. Kamerapeilijärjestelmä on myös saatavilla lisävarusteena Renault Trucks C, K ja Renault Trucks C E-Tech -malleihin.
Kaukoliikenteeseen Renault Trucks tarjoaa uuden polttoaineenkulutuksen kannalta optimoidun version: Renault Trucks T Smart Racer.
T ja T High -malleihin saatava uusi Smart Racer yhdistää DE13 Turbo Compound-moottorin sekä päivitetyn Optivision-toiminnolla varustetun Optidriver -vaihteiston, joka optimoi nopeuden, vaihteenvaihdot ja rullauksen reitin mukaan. Tämä pienentää polttoaineenkulutusta 14 prosenttia ja vähentää CO2-päästöjä 15 prosenttia* verrattuna vakiomalliin.
Parannettu turvallisuus ja ajomukavuus
Vuosimallin 2025 Renault Trucks kuorma-automalliston säädettävä ohjaustehostinjärjestelmä lisää ajoneuvon vakautta suurilla nopeuksilla ja parantaa ohjattavuutta hitailla nopeuksilla, mikä helpottaa ajamista kaupunki- ja esikaupunkiympäristössä. Tässä järjestelmässä yhdistyvät hydraulinen ohjaustehostin ja sähkömoottori. Sensorit säätävät ajoneuvon käyttäytymistä reaaliajassa kuorma-auton liikkeiden ja kuljettajan aikomusten perusteella.
Saatavilla on myös kaistallapitoavustin korjaavalla ohjauksella. Tämä palauttaa ajoneuvon kaistalleen tahattoman poikkeaman sattuessa ja tarjoaa lisäsuojaa tienkäyttäjille, jotka ovat kuljettajan näkökentän ulkopuolella.
Kaukovaloautomatiikka aktivoi kaukovalot automaattisesti ulkoisten olosuhteiden mukaisesti ja täydentävät automaattisia lähivaloja, jotka ovat jo vakiona saatavilla Renault Trucksin edellisen sukupolven kuorma-autoissa. Parhaan näkyvyyden takaamiseksi alustaan tai ohjaamon takaosaan voidaan asentaa lisätyövaloja.
Vuosimallin 2025 Renault Trucks T, T High C, K -sarjat ja täyssähköversiot T E-Tech, ovat nyt tilattavissa.
Verkoston yhteystiedot: www.renault-trucks.fi/yhteystiedot
*Tulos on saatu Vehicle Energy Consumption Calculation Toolilla (VECTO)
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
#Ammattipätevyys#Jatkokoulutus#Raskas liikenne
13.11.2024 | Janne Kuusela
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics,