Raskaan liikenteen valmistaja hoitaa 92 % kriittisistä ajoneuvovioista neljän tunnin kuluessa | Kuljettaja.fi
Artikkelit | Uutiset
#Raskas liikenne#Auton huolto

Raskaan liikenteen valmistaja hoitaa 92 % kriittisistä ajoneuvovioista neljän tunnin kuluessa

23.9.2023 | Autotoday

Yhä enemmän digitalisoituvalla kuljetusalalla on nyt useita apuvälineitä, joiden avulla voi tehostaa ajoneuvokannan toimintaa, lisätä tuottavuutta ja antaa kuljettajille paremmat edellytykset ajaa turvallisemmin.

Kuva: Iveco

Iveco on julkaissut raportin, joka osoittaa, että Iveco On -palvelu ​​voi auttaa käyttäjiään välttämään kalliita seisokkeja ja tarpeettomia riskejä, todetaan Ivecon tiedotteessa.

– Tavoitteenamme on maksimoida asiakkaidemme ajoneuvojen käyttöaika ja samalla ehkäistä vahinkoja ja vakavia vikoja. Kokoamamme data osoittaa, että Iveco Onin avulla olemme pystyneet käsittelemään ja korjaamaan 92 prosenttia kaikista kriittisistä ajoneuvovioista sekä noin 94 prosenttia kaikista ei-kriittisistä vioista Pohjoismaissa. Lisäksi näemme, että noin 90 prosentissa tapauksista ongelman ratkeamiseen tai auton toimittamiseen korjaamoon on kulunut vain 24 tuntia, kertoo Ivecon TCO Manager Nico Jørgensen.

Niin suuret kuin pienet viat hoituvat

Iveco On tarjoaa kuljettajalle ja kaluston omistajalle monipuolista reaaliaikaista tietoa. Se voi kuitenkin auttaa myös silloin, kun asiat menevät pieleen. Tätä palvelua onkin uusien lukujen mukaan käytetty, ja se on toimivaksi todettu.

– Keskusvalvomomme on osa tarjoamaamme palvelua. Valvomo sijaitsee Torinossa, Italiassa, ja siellä työntekijämme istuvat ympäri vuorokauden ja valvovat kaikkia Iveco On -järjestelmäämme yhdistettyjä ajoneuvoja. Jos ajoneuvoon tulee vika, huoneessa alkaa soida hälytys. Tämän jälkeen henkilökuntamme ryhtyy hommiin ja tutkii, mikä virhe on ja miten he voivat auttaa. He antavat myös ilmoituksen asiakkaan kotimarkkinoiden jälleenmyyjälle, jotta paikallisessa teknisessä tuessa voidaan nähdä, ilmoittaako jokin ajoneuvoistamme viasta, selostaa Ivecon Customer & Product Support Manager Henrik Vangsfeldt.

– Vakavissa vioissa valvomo voi ottaa suoraan yhteyttä asiakkaaseen ja antaa tietoa ajoneuvon tilasta, jos auto täytyy viedä heti esimerkiksi korjaamolle. Olemme myös aktivoineet geoaitauksen kaikissa ajoneuvoissa, jotta voimme nähdä, missä ne kulkevat. Näin valvomossa voidaan ottaa yhteyttä korjaamoon jo ennen kuin he puhuvat asiakkaan kanssa. He voivat tarkistaa, onko korjaamolla tarvittavia varaosia ja mitkä ovat vapaat kellonajat käynnille, ja kertoa tiedot suoraan asiakkaalle.

– Lievemmissä vioissa tai kun ajoneuvo tarvitsee huoltoa, voimme informoida asiakasta ja auttaa suunnittelemaan korjaamokäynnin. Autamme asiakkaitamme löytämään korjaamon myös kotimarkkinoiden ulkopuolelta. Kaikki tämä pätee, olipa käytössä monilukuinen kalusto tai vain yksi ajoneuvo. Ainoa mitä vaaditaan on, että Iveco On on aktivoitu.

Turvallisempaa ajoa ja kustannussäästöjä

Iveco puhuu mielellään niin kutsutun ennakoivan ajamisen puolesta. Tekniikkaa käytetään ennustamaan kuljettajan käyttäytymistä eri tekijöiden, kuten liikenteen, vuorokaudenajan ja aikaisemman ajohistorian, perusteella. Tekniikkaan kuuluu myös apu- ja analyysityökalujen, kuten Iveco Onin, käyttö.

– Kaluston omistajalle ennakoivalla ajotavalla voi olla useita etuja. Ennakoimalla kuljettajan käyttäytymistä voidaan vähentää polttoaineen kulutusta ja huoltokustannuksia välttämällä ajoneuvon tarpeetonta kulumista. Ennakoiva ajaminen voi lisäksi auttaa vähentämään onnettomuusriskiä, ​​koska kuljettaja on tiedostavampi ajaessaan. Iveco Onin avulla autamme asiakastamme myös tehostamaan korjaamoprosessia ja saamaan kaiken irti korjaamovierailuistaan. Näin asiakas säästää rahaa ja pidentää ajoneuvon käyttöikää, Vangsfeldt summaa.

Lähde: Autotoday | Clas von Bell

 

 

Sinua saattaisi kiinnostaa