27.11.2024 | Autotoday
Ranskalainen puhtaan energian infrastruktuuriin keskittynyt yhtiö Proviridis on kehittänyt uuden sähkörekkojen latausasennusratkaisun, joka tukee logistiikan sähköistymistä. Proviridis on Kempowerin kumppani Ranskassa.
Proviridis on suunnitellut Kempowerin pikalatureiden asentamiseen uudenlaisen ratkaisun, joka mahdollistaa latauslaitteiden sijoittamisen maan alle. Samalla uusi asennusinnovaatio poistaa tarpeen varata olemassa olevilta pysäköintialueilta tilaa latureille. Innovaatio kehitettiin Proviridisin rekkavarikolla Saint Quentin Fallavierissä Ranskassa.
Tila ja tilankäyttö on yleinen haaste logistiikassa. Ratkaistakseen haasteen, Proviridis testasi, miten Kempower Control Unit -ohjausyksikön voi asentaa maan alle. Ohjausyksikkö saa virtansa maan päälle asennetusta 600 kW -tehoisesta Kempower Power Unit -tehoyksiköstä.
Onnistunut pilotointi on ensimmäinen esimerkki maanalaisen asennuksen hyödyntämisestä tilarajoitteiden voittamiseksi, ja tarjoaa edullisemman vaihtoehdon nykyisin monissa logistiikkakeskuksissa käytetyille, ajoneuvojen yläpuolelle asennettaville latureille.
Latauslaitteiston sijoittaminen maan alle tarjoaa lisäetuna suojan vaurioilta, ja samalla latausinfran hajautettu suunnittelu mahdollistaa käytettävissä olevan tehon dynaamisen jakamisen Kempower Power Unitista jopa kahdeksalle laturille. Proviridiksen pilottiasennuksen pohjalta on jo lähdetty kehittämään räätälöityjä kokonaisuuksia muille asiakkaille. Uusi asennustapa voi tarjota ratkaisun myös sähköbussivarikoille, joissa latausjärjestelmän asennukseen liittyy samankaltaisia tilahaasteita erityisesti kaupungeissa.
Perinteinen tapa asentaa latauslaitteita varikoille voi johtaa jopa 20 %:n menetykseen olemassa olevasta rekkojen pysäköintikapasiteetista. Kempower on jo aiemmin saanut tunnustusta lataussatelliittiensa pienestä koosta ja tehokkaasta tilankäytöstä. Proviridiksen patentoima ratkaisu Kempowerin latureiden asentamiseksi voi entisestään lisätä sijoitetun pääoman tuottoa varmistamalla, että ajoneuvojen lukumäärää ei tarvitse vähentää tilanpuutteen vuoksi, kun yhtiöt sähköistävät rekkakalustoaan.
Innovaatio on tällä hetkellä pilottikäytössä Proviridisin Saint Quentin Fallavierin V-GAS-asemalla. Seuraavassa vaiheessa Proviridis laajentaa ratkaisua muualle Ranskaan hyödyntäen yksinomaan Kempowerin pikalatausratkaisuja. Proviridiksen latauskenttä pystyy tarjoamaan jopa 240 kW tehoa yhdelle kuorma-autolle, mikä mahdollistaa latauksen 0–100 % noin tunnissa.
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
#Volvo Trucks#Sähkökuorma-auto#Raskas liikenne
12.9.2023 | Eerik Ahola
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics,