Monitaitaja Mercedes-Benz Unimog -traktori on enemmän kuin traktori | Kuljettaja.fi
Artikkelit | Uutiset
#Raskas liikenne#Traktori#Työkone

Monitaitaja Mercedes-Benz Unimog -traktori on enemmän kuin traktori

16.10.2024 | Autotoday

Kuva: Mercedes Benz

Mercedes-Benz Unimog-traktori on vaihtoehto maatilojen perinteiselle traktorille ja samaan aikaan paljon enemmän kuin traktori. Maatalouden ajomatkojen pidentyessä ja kuljetustarpeiden kasvaessa Unimog-traktori on erinomainen ja monipuolinen valinta maatalouden logistiikkaan.

Unimog traktori tekee peltotyöt siinä missä perinteinenkin traktori, mutta se samalla myös erinomainen ratkaisu suurenkin massan liikuttamiseen pidempienkin matkojen päähän.

Nopeasti pellolta perille tai hitaasti kylvötöissä

Unimogissa on ABS-levyjarrut, kierrejousitus joka pyörässä ja akseleiden 4-linkkituenta. Unimog sopii vetotraktoriksi isoillekin perävaunuille ja yhdistelmämassoille aina 90 km/h rajoitettuun nopeuteen asti. Useat vaihtoehtoiset alennus- ja ryömintävaihteet puolestaan mahdollistavat hitaimmillaan 120 metriä tunnissa ajonopeuden esimerkiksi riviviljelytarpeisiin.

”Unimog korvaa helposti traktorilla pellolta ja kuorma-autolla perille yhdistelmän mikä säästää sekä aikaa että kustannuksia” sanoo Unimog-myyntipäällikkö Tomi Tikanmäki Vehosta.

”Lisäksi Unimog on kesän maataloustöiden ohella mahdollista hyödyntää todella monipuolisesti ympärivuotisesti esimerkiksi tienhoitoon liittyvissä urakoinnissa”.

Yli 1000 erilaista lisälaitevariaatiota

Mercedes-Benz Unimog-traktoriin on saatavissa erittäin mittava määrä tehdasasenteisia lisävarusteita. Esimerkkeinä mainittakoot Unimogin monipuolinen hydrauliikka, hydrostaattiveto, etu- ja takanostolaitteet sekä mekaaniset voimanotot niin eteen kuin taakse.

Unimoggiin on mahdollista liittää yli 1000 yhteensopiva lisälaitetta eteen, taakse, päälle tai alle, jotka tekevät Unimogista markkinoiden monipuolisimman työvälineen niin maatalouteen kuin laaja alaisesti erityyppisiin urakointeihin.

Mercedes-Benz Unimog traktori 

  • Pituus 6,00 m
  • Korkeus 3,20 m
  • Leveys 2,45 m
  • Akseliväli 3,35 m
  • Moottori 6-sylinterinen rivimoottori, Tilavuus 7,7 l, suurin teho 260 kw (354 hv), suurin vääntömomentti 1380 Nm
  • Jarrut ABS-levyjarrut kaikissa pyörissä
  • Perävaunujarrut ABS-jarrut
  • Yhdistelmämassa 40 tonnia, keskiperävaunumassa 13 – 16 tonnia (mallista riippuen)
  • Ajonopeudet mekaanisella voimansiirrolla varustettuna 90 km/h, hydrostaattisella vedolla max. 50 km/h
  • Istuimet 1 +1 , vaihtoehtoisesti myös 1+2 henkilöä
  • Ohjaus Ohjauksen puoli nopeasti vaihdettavissa vasemmalta oikealle ja päinvastoin

Lähde: Autotoday | Clas von Bell

 

 

Sinua voisi kiinnostaa