10.3.2023 | Autotoday
Sähkö- tai hybridiauton lataaminen kauppareissun yhteydessä on suosittu palvelu. Lidl vastaa kysyntään tarjoamalla latauspisteitä yhä useamman myymälän yhteydessä. Helmi-maaliskuun aikana Lidl on avannut 16 uutta latausasemaa eri puolilla Suomea.
Lidlin latausverkosto kattaa tällä hetkellä yli 90 myymälää Helsingistä Ouluun ja Tornion korkeudelle saakka. Latausasemia on Lidlin myymäläkiinteistöjen yhteydessä yli sata.
– Investoimme latausverkostoon jatkossakin. Parin vuoden sisällä latauspisteitä on määrä olla kaikkien omien kiinteistöjemme yhteydessä, Lidlin kiinteistöpäällikkö Arttu Puhakka kertoo.
Tyypillisesti myymälän yhteydessä on latauspiste, jossa voi ladata enintään kahta ajoneuvoa samaan aikaan: toinen DC- ja toinen AC-latauksella. Lidlin latauspisteillä käytetään uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä, kuten ketjun kaikessa muussakin toiminnassa.
Lidl on tarjonnut asiakkailleen sähköauton latausta myymälöidensä pihoilla vuodesta 2018. Lataus muuttui maksulliseksi marraskuussa 2022. Helpoin ja nopein tapa maksaa lataamisesta on rekisteröityä Lidlin etusovelluksen käyttäjäksi ja hoitaa maksu Lidl Plus -sovelluksen kautta. Vaihtoehtoisesti maksun voi hoitaa kertaluonteisesti verkkosivun kautta tai roaming-maksulla sähköauton latauksen maksupalveluita tarjoavissa sovelluksissa.
Kaikki Lidlin latauspisteet ja niiden aukioloajat ovat nähtävillä Lidl Plus -sovelluksessa. Sovelluksesta voi katsoa myös, onko kyseinen piste parhaillaan vapaana.
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics,