7.4.2024 | Autotoday
Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä Euroopassa. Uusi latausjärjestelmä hyödyntää yhtiön huipputeknologiaa ja tarjoaa raskaille sähköajoneuvoille uuden Mega Satellite -lataussatelliitin ja yli 1 MW:n lataustehon.
Kempowerin megawattilatausjärjestelmällä yhtiö pyrkii vastaamaan raskaan liikenteen sähköistämisen haasteisiin, jotta EU:n hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteet voidaan saavuttaa.
”Rekat ja muut raskaat ajoneuvot tuottavat tällä hetkellä noin 25 prosenttia EU:n tieliikenteen aiheuttamista hiilidioksidipäästöistä. Tämä on haaste, johon kaikkien julkisten ja yksityisten toimijoiden on vastattava yhdessä, yhdistettävä voimansa ja kehitettävä ratkaisuja puhtaamman ja hiljaisemman maailman luomiseksi. Uskomme, että megawattilatausjärjestelmämme on osa ratkaisua EU:n päästöjen vähentämistavoitteiden saavuttamiseksi”, sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.
Markkinoiden siirtyminen megawattilataukseen vaatii raskaan liikenteen osalta lyhyellä aikavälillä muutoksia nykyisiin CCS2-tehotasoihin.
Tietyissä rekkojen lataustilanteissa, kuten matkan varrella ja määränpäässä tapahtuvassa latauksessa, tarvitaan lyhyitä suuritehoisia latausjaksoja. Siksi sekä MCS:n ja korkean tehon CCS:n hyödyntäminen samassa latausympäristössä on välttämätöntä tieliikenteen päästöjen nollaamiseksi.
Sähköverkon rajoitukset ja kustannustehokkuus tekevät tehon hyödyntämisestä tärkeää kaikissa raskaiden ajoneuvojen lataustilanteissa. Kaikki Kempowerin latausratkaisut tarjoavat dynaamista latausta, mikä tarkoittaa, että tehoa jaetaan ajoneuvojen kesken niiden tarpeiden mukaan.
Dynaaminen lataus optimoi latauskäyrät ja lyhentää latausaikoja. Mahdollistamalla alhaisemman tehon sähköverkkoliitännät ja minimoimalla hukkaenergian, dynaaminen tehonjako on myös erittäin kustannustehokas latauspisteiden ylläpitäjille.
Kempowerin huipputeknologiaan perustuvan megawattilatausratkaisun ensimmäinen versio yltää 1500A:n ja 1,2 MW:n huipputehoon ja Mega-satelliitti on yhteensopiva joko suuritehoisen CCS- tai MCS-pistokkeen kanssa.
Kempowerin megawattilatausjärjestelmässä MCS- ja CCS-pistokkeet voivat olla käytössä samassa järjestelmässä, ja dynaamisen tehonjaon avulla käyttämätön teho voidaan jakaa useiden pistokkeiden kesken.
Liikenteen tulevaisuuden kehittäminen yhdessä
Tuoreen McKinseyn raportin mukaan vuoteen 2040 mennessä 85 prosenttia Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa myydyistä uusista rekoista ovat nollapäästöisiä ja pääosin sähkökäyttöisiä.
Eri eurooppalaisten logistiikka- ja liikenneasiantuntijoiden ja -toimijoiden mukaan tämä on trendi, joka kasvaa eksponentiaalisesti seuraavan vuosikymmenen aikana. Samalla sähkörekkojen lukumäärän kasvu tuo eteen myös yhteiskunnallisia haasteita, joihin Kempower on valmis vastaamaan.
”Olemme innovoinnin asiantuntijoita. Yli 700 ammattilaisen voimin olemme kehittäneet sähköajoneuvojen latausratkaisuja, joita olemme toimittaneet yli 50 maahan”, sanoo Ristimäki.
”Uskomme, että ne, jotka tänään kehittävät kestävän liikenteen tulevaisuutta päästövähentämistavoitteiden saavuttamiseksi, saavat kilpailuetuja keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä. MCS:n myötä asemoidumme nyt alan johtavaksi toimijaksi raskaan liikenteen sähköistämisessä. Siirtymä on hyödyllinen sekä ympäristölle että kuljettajille, sillä sähköajoneuvot poistavat melun ja tärinän kuljettajien päivittäisestä arjesta. MCS vastaa huomisen haasteisiin jo tänään”, lisää Ristimäki.
Kempowerin megawattilatausjärjestelmä on nyt tilattavissa Euroopassa. Yhtiö esittelee megawattilatausratkaisua Nordic EV Summit -tapahtumassa Oslossa, Norjassa, 4.–5. huhtikuuta 2024.
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
Liikenteessä
#Ajopiirturi#Ajo- ja lepoajat#Raskaan liikenteen valvonta
25.11.2024 | Janne Kuusela
Tiedotteet
#Traficom#Liikenteessä
14.11.2024 |
Liikenteessä
#Ammattipätevyys#Jatkokoulutus#Raskas liikenne
13.11.2024 | Janne Kuusela
Tiedotteet
31.10.2024 |
Tiedotteet
#Talvi#Talvinopeusrajoitus#Nopeusrajoitus
28.10.2024 |
Tiedotteet
#Tasoristeysonnettomuus#Liikenteessä
17.10.2024 |
Tiedotteet
#Taksi#Liikenne- ja viestintäministeriö
3.10.2024 |
Tiedotteet
#Traficom#Turvallisuus
2.10.2024 |
Tiedotteet
#Pysäköinti#Parkkisakko
12.9.2024 |
Tiedotteet
#Traficom#Liikenneturvallisuus
5.7.2024 |
Tiedotteet
#Tieliikenne#Hallitus
19.4.2024 |
Liikenteessä
#Ajopiirturi#Raskaan liikenteen valvonta#Ajo ja lepoajat
5.4.2024 | Eerik Ahola
Tiedotteet
#Kellojen siirto#Kesä
26.3.2024 |
Liikenteessä
#Ajo ja lepoajat#Ajopiirturi#Podcast
13.3.2024 | Eerik Ahola
Liikenteessä
#Ajopiirturi#Ajo ja lepoajat#Raskaan liikenteen valvonta
7.3.2024 | Janne Kuusela
Tiedotteet
#Liikenneturvallisuus#Tuulilasi
16.2.2024 |
Liikenteessä
#Harrasteautoilu#Raskas kalusto#Näyttely
5.2.2024 | Eerik Ahola
Tiedotteet
#Tiestön kunto#TEN-T
18.1.2024 |
Tiedotteet
#Hankintatuki#Sähkökuorma-auto#Pakettiautot
14.12.2023 |
Tiedotteet
#Tiestön kunto#Yksityistie
8.12.2023 |
Tiedotteet
#Linja-auto#Julkinen liikenne#HSL
29.11.2023 |
Tiedotteet
#Mopoilu#Liikenneturvallisuus
1.11.2023 |
Tiedotteet
#Opetuslupa#Autokoulu
27.9.2023 |
Tiedotteet
#Tiestön kunto
20.9.2023 |
Liikenteessä
#Liikenneturvallisuus#Hälytysajo
15.9.2023 | Eerik Ahola
Tiedotteet
#Sähköauton lataus#Talous
12.9.2023 |
Liikenteessä
#Volvo Trucks#Sähkökuorma-auto#Raskas liikenne
12.9.2023 | Eerik Ahola
Liikenteessä
#Podcast#Asfaltointi#Työturvallisuus
7.9.2023 | Teemu Salonen
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics,