26.3.2024 | Autotoday
Teiden kelirikkokausi on alkamaisillaan Uudellamaalla sekä Kanta- ja Päijät-Hämeessä.
Koska talvi alkoi aikaisin ja routaantumisaika oli pitkä, tierakenteet ja tieympäristö ovat syvästi jäässä. Vaikka Etelä-Suomessa talvi oli kylmä ja runsasluminen, kelirikkokeväästä odotetaan melko tavanomaista.
Tulevien viikkojen sää ja paikalliset olosuhteet vaikuttavat lopulta siihen, kuinka vaikea kelirikosta tulee.
Keväisin sorateiden pintojen pehmentyminen ja reikiintyminen haastaa teiden kunnossapitoa. Paikoin saattaa esiintyä runkokelirikkoa, jolloin roudan sulaessa tien rakenteisiin kerääntyvä vesi heikentää tierakenteen kantavuutta ja aiheuttaa ongelmia erityisesti raskaalle liikenteelle.
Pahimmissa paikoissa tielle joudutaan asettamaan painorajoitus tien vaurioitumisen ehkäisemiseksi, jotta kulkukelpoisuus voidaan turvata välttämättömiin kuljetuksiin. Ainakaan toistaiseksi Uudellamaalla ei ole tästä syystä painorajoituksia voimassa.
Alkuvuodesta Uudenmaan ELY-keskuksen alueella pitkä pakkasjakso vaihtui suojakeleihin ja vesisateisiin, joka aiheutti runsaasti päällystettyjen teiden reikiintymistä. Teiden sulaessa ja varsinkin vesisateilla lämpötilan vaihdellessa pienen pakkasen ja plusasteiden välillä vaurioita on mahdollisuus syntyä lisää.
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
Liikenteessä
#Ajopiirturi#Ajo- ja lepoajat#Raskaan liikenteen valvonta
25.11.2024 | Janne Kuusela
Tiedotteet
#Traficom#Liikenteessä
14.11.2024 |
Liikenteessä
#Ammattipätevyys#Jatkokoulutus#Raskas liikenne
13.11.2024 | Janne Kuusela
Tiedotteet
31.10.2024 |
Tiedotteet
#Talvi#Talvinopeusrajoitus#Nopeusrajoitus
28.10.2024 |
Tiedotteet
#Tasoristeysonnettomuus#Liikenteessä
17.10.2024 |
Tiedotteet
#Taksi#Liikenne- ja viestintäministeriö
3.10.2024 |
Tiedotteet
#Traficom#Turvallisuus
2.10.2024 |
Tiedotteet
#Pysäköinti#Parkkisakko
12.9.2024 |
Tiedotteet
#Traficom#Liikenneturvallisuus
5.7.2024 |
Tiedotteet
#Tieliikenne#Hallitus
19.4.2024 |
Liikenteessä
#Ajopiirturi#Raskaan liikenteen valvonta#Ajo ja lepoajat
5.4.2024 | Eerik Ahola
Tiedotteet
#Kellojen siirto#Kesä
26.3.2024 |
Liikenteessä
#Ajo ja lepoajat#Ajopiirturi#Podcast
13.3.2024 | Eerik Ahola
Liikenteessä
#Ajopiirturi#Ajo ja lepoajat#Raskaan liikenteen valvonta
7.3.2024 | Janne Kuusela
Tiedotteet
#Liikenneturvallisuus#Tuulilasi
16.2.2024 |
Liikenteessä
#Harrasteautoilu#Raskas kalusto#Näyttely
5.2.2024 | Eerik Ahola
Tiedotteet
#Tiestön kunto#TEN-T
18.1.2024 |
Tiedotteet
#Hankintatuki#Sähkökuorma-auto#Pakettiautot
14.12.2023 |
Tiedotteet
#Tiestön kunto#Yksityistie
8.12.2023 |
Tiedotteet
#Linja-auto#Julkinen liikenne#HSL
29.11.2023 |
Tiedotteet
#Mopoilu#Liikenneturvallisuus
1.11.2023 |
Tiedotteet
#Opetuslupa#Autokoulu
27.9.2023 |
Tiedotteet
#Tiestön kunto
20.9.2023 |
Liikenteessä
#Liikenneturvallisuus#Hälytysajo
15.9.2023 | Eerik Ahola
Tiedotteet
#Sähköauton lataus#Talous
12.9.2023 |
Liikenteessä
#Volvo Trucks#Sähkökuorma-auto#Raskas liikenne
12.9.2023 | Eerik Ahola
Liikenteessä
#Podcast#Asfaltointi#Työturvallisuus
7.9.2023 | Teemu Salonen
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics,