Hyundai tarjoaa tekoälyllä parempaa henkilökohtaista palvelua | Kuljettaja.fi
Artikkelit | Uutiset
#Hyundai#Henkilöautot#Tekoäly

Hyundai tarjoaa tekoälyllä parempaa henkilökohtaista palvelua

24.10.2022 | Autotoday

Kuva: Hyundai Custom

Hyundain kehittämä uusi Connected Car Operating System (ccOS) pystyy tarjoamaan asiakkaille räätälöityjä palveluita ja kykenee käsittelemään tietoja nopeasti.

Valtava tietomäärä antaa mahdollisuuden tarjota innovatiivisia uusia palveluita yhdistämällä ja prosessoimalla erilaista autojen elinkaaren aikana syntyvää dataa sekä kehittää autoihin tekoälyyn perustuvia henkilökohtaisia palveluita ja toimintoja, jotka vastaavat jopa yksittäisten asiakkaiden toiveisiin ja vaatimuksiin.

Tietoalusta ei ole pelkästään autolla ajamista varten. Connected Car -palvelun datalla on tärkeä rooli kaikenlaisten liikkumiskokemusten mukavuuden ja monipuolisuuden parantamisessa ja se on myös konsernin muiden tulevaisuuden liikkuvuuspalveluiden käytettävissä.

Näitä ovat esimerkiksi tarkoitukseen suunnitellut ajoneuvot (Purpose Built Vehicles, PBV), kehittyneet ilma-alukset (Advanced Air Mobility, AAM), robottitaksit ja robotit.

Palvelu ymmärtää käyttäjien aikomukset ja kontekstin, mikä mahdollistaa kaikkien tulevaisuuden matkojen saumattoman yhdistämisen.

Hyundai-konsernin tavoitteena on olla mukana luomassa uutta liikkuvuusekosysteemiä, joka yhdistää autot muihin liikkumisvälineisiin datayhteyden ja skaalautuvuuden perusteella ja mahdollistaa täysin uuden ajattelutavan liikkuvuudelle.

Järjestelmä mahdollistaa myös datapohjaiset alustakumppanuudet eri toimialojen, kuten logistiikan, majoituksen, vapaa-ajan ja viihteen kanssa.

Konserni odottaa maailmanlaajuisesti jopa 20 miljoonan ajoneuvon rekisteröintiä Connected Car Services (CCS) -palveluunsa vuoteen 2025 mennessä.

Lähde: Autotoday | Clas von Bell