29.11.2024 | Autotoday
Audi A6 e-tron -mallistoperhe on täydentynyt. Kaikki Audi A6 e-tron malliperheen mallit on nyt tilattavissa, mukaan lukien uudet takavetoiset hinta alkaen -mallit ja quattro-nelivetoversiot sekä molemmat koriversiot Sportback ja Avant.
A6 Sportback e-tron hinta alkaen 64 990 euroa, A6 Sportback e-tron performance hinta alkaen 77 990 euroa ja A6 Sportback e-tron quattro 81 990 euroa. Audi A6 Avant e-tron -malliversioiden hinta on kaikissa versioissa 2 000 euroa enemmän.
Toisena PPE-alustarakennetta käyttävänä Audi-mallina ylempi keskikokoluokan auto hyödyntää innovatiivisia tuotevahvuuksiaan: suorituskykyä, toimintamatkaa, taloudellisuutta ja latausta. Se on myös ensimmäinen PPE-alustarakennetta käyttävä malli, jossa on matala lattiakonsepti. Ulkopuoli on särmikäs, urheilullinen ja täydellisesti mitoitettu.
Audin uusi muotoilufilosofia määrittelee sisustuksen. Varustelutasosta riippuen A6 e-tron tarjoaa monia innovatiivisia ominaisuuksia, kuten toisen sukupolven virtuaaliset kamerapeilit, panoraamalasikaton, joka muuttuu läpinäkymättömäksi napin painalluksella, ja valaistut Audi-renkaat takana.
Uuden Audi A6 e-tronin urheilullinen muotoilu ja rakenne edistävät sen erinomaista aerodynamiikkaa ja takaavat Sportbackille poikkeuksellisen alhaisen cw-arvon 0,21, mikä tekee siitä kaikkien aikojen parhaan Audin aerodynamiikassa ja aerodynaamisimman auton koko Volkswagen-konsernissa.
Uudella Audi A6 e-tronilla Audi korostaa myös johtavaa rooliaan valotekniikassa. Ajo- ja takavaloissa on kolmiulotteinen suunnittelu ja ne tarjoavat digitaalisia valokuvioita. Eteen on saatavilla lisävarusteena digitaaliset päiväajovalot LED-tekniikalla sekä taakse toisen sukupolven digitaaliset OLED-takavalot.
Audi A6 e-tronin MMI-panoraamanäyttö, jossa on kaareva muotoilu ja OLED-tekniikka, koostuu 11,9 tuuman Audi virtual cockpit -ohjaamosta ja 14,5 tuuman MMI-kosketusnäytöstä, ja se muodostaa yhdessä 10,9 tuuman MMI:n etumatkustajan näytön kanssa visuaalisesti selkeästi muotoillun digitaalisen näyttämön. Audi ottaa myös merkittävän askeleen eteenpäin näyttötekniikassa lisävarusteena saatavan toisen sukupolven lisätyn todellisuuden tuulilasinäytöllä.
Heinäkuussa tänä vuonna maailmanensi-iltansa saanut uusi Audi A6 e-tron esiteltiin kahdessa versiossa: takavetoinen Audi A6 e-tron performance järjestelmäteholla 270 kW (Launch Controlilla 280 kW) sekä urheilullinen quattro-nelivetoversio Audi S6 e-tron 370 kW:n teholla (Launch Controlilla 405 kW). Nyt mallisto on täydentynyt ja tilattavissa on myös kaksi uutta malliversiota: takavetoinen ja pienemmällä 83 kWh:n akulla (75,8 kWh netto) varustettu A6 e-tron sekä toinen malliversio quattro-nelivedolla ja suuremmalla 100 kWh:n akulla varustettuna (94,9 kWh netto).
Uusi takavetoinen A6 e-tron saavuttaa järjestelmätehon 210 kW (Launch Controlilla 240 kW) ja kiihtyy 0-100 km/h kuudessa sekunnissa. 800 voltin teknologia ja vakiona oleva 225 kw:n DC-latausteho mahdollistavat lyhyet lataustauot. Sopivalla pikalatausasemalla (HPC-asema) Sportback-mallille voidaan ladata jopa 260 kilometriä vain kymmenessä minuutissa ja Avant-mallille puolestaan 245 kilometriä.
Lataustila nousee 10 prosentista 80 prosenttiin 21 minuutissa. Älykäs, suorituskykyinen ja ennakoiva lämpötilanhallinta mahdollistaa tämän vaikuttavan lataussuorituksen. A6 Sportback e-tronin kokonaistoimintamatka on jopa 621 kilometriä ja A6 Avant e-tron -mallissa jopa 591 kilometriä (WLTP). Audi A6 Sportback e-tron on taloudellisin malli A6 e-tron -malliperheessä ja sen performance-version toimintamatka on jopa 750 kilometriä.
Uusi, quattro-nelivedolla varustettu malli saavuttaa järjestelmätehon 315 kW (Launch Controlilla 340 kW) ja kiihtyy 0-100 km/h 4,5 sekunnissa. A6 e-tron quattro voidaan ladata vain kymmenessä minuutissa HPC-latausasemalla enimmäislatausteholla 270 kW, jolloin Sportback-malli saa jopa 290 kilometriä lisää toimintamatkaa ja Avant-malli puolestaan 280 kilometriä lisää toimintamatkaa. Myös tässä tapauksessa lataustila nousee 10 prosentista 80 prosenttiin vain 21 minuutissa. Toimintamatka jopa 710 kilometriä (A6 Sportback e-tron quattro) ja jopa 678 kilometriä (A6 Avant e-tron quattro) (WLTP).
Ennakoiva lämmönhallinta on vaikuttavan lataustehon avaintekijöitä. Plug & Charge -toiminnolla varustettu auto valtuuttaa itsensä yhteensopiville latausasemille, kun latauskaapeli on kytketty, ja käynnistää latausprosessin täysin automaattisesti. Jos latausasema toimii 400 voltin tekniikalla, Audi A6 e-tron voi käyttää osalatausta.
Tämän mahdollistamiseksi 800 voltin akku on jaettu kahteen osaan, joissa kummankin jännite on 400 volttia, joita voidaan sitten ladata rinnakkain 135 kW:iin asti. AC-lataus jopa 11 kW on mahdollista tavallisilla kotilatureilla ja 22 kW AC-latausvaihtoehto tulee saataville myöhemmin.
Kaikki Audi A6 e-tron malliperheen malliversiot on nyt tilattavissa. Ensimmäiset uudet Audi A6 e-tron -mallit saapuvat Suomen Audi-jälleenmyyjille tammikuun loppupuolella.
Audi A6 e-tron hinnasto ja lisävarustehinnasto: Audi A6 e-tron hinnasto ja lisävarustehinnasto.
Lähde: Autotoday | Clas von Bell
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivustollamme. Osa evästeistä on välttämättömiä verkkosivuston käytön kannalta ja etenkin ostotapahtuman kannalta, osa valinnaisia: suorituskykyä seuraavat evästeet kertovat, miten käytät verkkosivustoamme ja sen ominaisuuksia; toiminnalliset evästeet muistavat mieltymyksesi.
Nämä ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Näitä tietoja käytetään helpottamaan verkkosivuston käyttöä ja näitä ei voi poistaa.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivuston kävijöiden seuraamiseen, jotta julkaisijat voivat kohdentaa markkinointiaan asiaankuuluvilla ja kävijää kiinnostavilla mainoksilla.
Keräävät tietoja verkkosivustomme käytöstä, esimerkiksi käynneistä sivuilla tai virheilmoituksista. Nämä tiedot yhdistetään ja anonymisoidaan, ja niitä käytetään verkkosivustomme kehittämiseen. Käyttämämme analytiikka-työkalut ovat : Google Analytics,